April 22, 2010

Bila ini Macam Lahar...

Tak tahu nak tulis apa..Sebabnya hari ni masuk kerja rupanya suasana dah macam #*%@@**&&..Baru ku tinggalkan sehari..Ropanya suasana yang panas berdebu kat ofis ni dari semalam dah berlaku...Haisshhh...Kungfu sekor-sekor baru tahu!!

Hari ni debu gunung berapi begitu menerawang di sini...Nak di jadikan cerita...ropanya semua lewat punch kat opis...(punch ke....?)tetiba kekasih gelap ku yang hilang dah dua tiga hari duduk kat gaung mana tah...datang marah-marah..Siap telefon mate yang lain..Jangan ingat saya duduk kat bangkong u oll boleh datang sesuka hati...!!Dah begitu ada juga la yang perasan bagus segelas cuba-cuba pula nak jadi bos..Arah sana arah sini...Ba...wau...dal..wau..ha...Imej macam keldai...Oh..oh..tidak dia dirasuk oleh hantu Ah beng....

kasihan mate saya...Dan...saya pulak berseronok sarapan di luar..lapar beb...mana saya tahu kat ofis da perang dunia ke tiga sebabnya ketika saya sampai bos dah tak da...hahaha...sesuka hati kau jer...Dan bernasib baik pula saya hari ini sebab tak dapat panggil hangit...Pastinya saya berasap lebih dari mereka....seri pengantin tu ada tempias sikitla...ada kena mengena ke....

Tak mengapalah dalam banyak perkara saya banyak bersabar sekarang ni....Saya salah...kita semua salah....Tapi ketahuilah...masa yang kami gunakan untuk urusan peribadi tu tetap kami gantikan...kami tak balik pukul lima tepat..Pukul 6 baru kami balik...Selalu tn.Hj ambil masa rehat kami...solat jer..perut pun masuk angin...OT?hmm...setakat sejam dua kami tak claim....berapa sen bonar...Kami datang pukul 7 pagi kami tak claim...lewat soploh minit da kepochi.....

Kami sentiasa mencari keredhaan dan keberkatan dalam bekerja.Rezeki di suap untuk keluarga. Tapi jangan melulu menuduh sebarangan....Hitung kembali diri sendiri...pun punya silap.

Oh..ya..ya..hormon dia tak stabil agaknya...suka hati ko lah!!!

Just married

The 'Akad Nikah' ceremony was held on 21th.April 2010..yesterday...Congrate to my ayah and his new wife.(don't know what to call...serius)


Begin his new chapter of life.The dream fulfill as well.....................

*tak taw mau kata apa..banyak yg terbuku before and after the majlis...Haiisshhh....a night before kata begitu this and that..tak mo begitu this and that...but then in the majlis...tthat..that semua yang tak mo kasi buat...letih layan...tak taw mau luah kat sapa....*****

A day before i'v sitted at my late mom grave..story telling to her this and that..i just prayed that eveything will be fined...

Terlalu banyak pula Etnosenterisme yang berlaku dan kelihatan semalam......haisssssssshhhhhhhhhh

Hanya menanti tarikh 25th April ni saja.Inipun da buat saya merasa begitu tertekan dengan program yang tak berapa nak teratur...

*nantilah saya upload gambar-gambar nikah tu...

April 20, 2010

CoUnT DoWn....

tik...tok...tik..tok...tik..tok...tik...tok...tik...tok...tik...tok...tik....tok....tik....tok....tik....tok...tik....tok....tik....tok....tik....tok...tik...tok...Hehehehee,,,cam aku plak yang nak menikah...ye tak kome....haiisshhh...count down ke smack down...?

Teruk aku kena sakat dengan ofis mate hari ni...Jangan lupa ye dah sah nanti ko telipon kitorang yee...haishhh...camne ghase nak panggil mak baru...nak panggil mommy ke....umi ke....mama ke....yakkhhh......haisshh...cam-cam lagi lak..sampai masuk tahap blue-blue di awan biru...
Pukul lima nak cabut da.....tak mo tunggu lagi kat opis ni...pecah gegendang telinga dibuat kat member...

April 19, 2010

Tinjau-Tinjau


Last Saturday, saya dan adik azhar telah membuat tinjauan ke lokasi masjid bagi majlis akad nikah ayah.

Rasanya tak susah sangat nak mencari Masjid Putra Perdana Puchong.Dibantu ole mr google dan sahabat lama yang tinggal di Putra Perdana.Credit to En. Helmi Ahmad yang membantu melalui laman facebook.Kami kena membuat tinjauan awal kerana di pihak perempuan pun tak berapa nak faham.Di tambah lagi dengan ayah yang suka kelam-kabut.Jadi sebelum telinga kami bernanah pada hari tersebut al-maklumlah dah sesat-barat...so persediaan awal perlu dilakukan.Punyala nak menjayakan majlis.Harap usaha kami ini dihargai.

Anggaran masa dari QRTS klia ke sana adalah lebih kurang 1 jam. Tapi tak tahula pula kalau berlaku kesesakan nanti.Alamatnya pengantin lelaki tak senang duduk nanti.al-maklumlah dah lama tak salam mesra dengan tok kadi....ngeh....ngeh...Harap-harap perjalanan lancar saja nanti.

Selepas itu kami ke Nilai 3 pula mencari souvinier yg tak berapa nak lengkap. Rancangan kami dah lengkap dan selesai sebenarnya. Tapi kalau ada yang campur tangan ni la jadinya. Ada saja yang nak kena tambah. Ada sikit berbulu saya di sini...Serius...

April 14, 2010

Home made Card

Home made card? biasa dengar home made bakery..biscuits...cakes..ini card pulak..
kad jemputan ni saya buat khas untuk my father..kasi macam meriah sikit...(ish..ish...ish...)
actually design ni ada member tempah last month.. so ada ballance paper saya kendurikan untuk ayah pula.Print dan tukar nama jer...Lagipun kad macam ni jenis ekonomi..budget beb...budget...susah betoi nak adjust gambar ni...ada rase2 nak tempah...?tehehehee...

April 12, 2010

Cincin Tanda

Semalam Ahad bertarikh 11hb. April 2010, adalah majlis menghantar cincin tanda dari pihak kami ke pihak perempuan.Majlis diadakan selepas solat asar.Pak teh dan mak teh adalah wakil yang dijemput khas dari pihak kami sebagai jurucakap.


Sebahagian keluarga pihak perempuan


Acara borak2 kot..Pak teh dan abang pihak perempuan (ayah terselit kat tepi.menyimpul2 senyum)

Belek pakcik jangan tak belek..Ori punya (kualiti gambar tak best)


Inilah dia wajah bakal suri ayah yang baru.

Mak teh dan bakal kakak ipar...(Cincin disarungkan oleh Mak teh..I macam biasa bertugas..taking-taking de picture)


Senyum gumbira


Cincin tanda dari pihak lelaki (eish...cam pelik lak ayat2 ni...)

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.Hanya menanti hari akad pada 21hb.April ni.Semoga hajat klasik terlaksana dan baik-baik belaka. (Ayat kau....!!) Warga BKK yang mana berkesempatan di jemput hadir ke Masjid Putra Perdana.Kami pun ta taw la mana ini lokasi...ayaakkk...

ps:Ada sikit regret jugak masa ini majlis..kuciwa...eishhhh...pergi jauh2!!!

April 7, 2010

Hebahan

Salam hebahan semua..

Kepada semua warga BKK adalah di jemput ke Walimatul Urus ayahanda saya Tn. Hj Mohd Yusof bin Hj. Kamarudin pada:


Tarikh : 25hb . April 2010
10hb. Jamadil Awal 1431
Ahad

Tempat : Dewan Masjid QRTS Klia

Masa : 11 pagi

Semua warga BKK adalah dijemput hadir. Moga majlis ini akan diberkati.

March 26, 2010

The generations

Petang ni terlebei rajin pulak nak scan-menyecan dan upload gambar. Saya terjumpa foto ini semasa berkemas yang tak habis-habis di rumah ayah.Masih tersimpan kemas dalam album milik saya.Layanzzz....


Allahyarham dan Allahyarhamah tukya dan wan
(Hj. Kamarudin dan Hjh.Kalsom)
sewaktu kanak2 kalau pulang ke johol, saya mesti tidur dengan tukya..sampaikan mak busu jeles dan merajuk berebut dengan saya..Entah busu ingat lagi tak kenangan ini.


Ayah dan Allahyarhamah mak
(Mohd.Yusof dan Hazizah )


Gambar ini diambil anggaran 22 tahun yang lepas.Lokasi di rumah pak long Ghazali ,Gemas
Rata-rata anak-anak kecil didalam gambar ini sudah berumahtangga.
Yang dalam rancangan bertunang pun ada...yang masih mencari calon pun ada..siapa tu ye...?
Yang mana satu penulis...?

Hasil dari perkahwinan tukya dan uwan menghasilkan generasi sebegini ramai.Inipun masih ramai yang tiada dalam gambar(termasuk saya)
(gambar ihsan laman BKK)


March 25, 2010

Bila ini macam-macam

Tak tahulah anda bagaimana, tapi saya tak boleh tahan bergaul dan berkomunikasi dengan golongan manusia yang berbeza gelombang pemikiran untuk jangkamasa yang lama.
Seminggu,
dua minggu,
sebulan, tahan lagi.
Tapi...
untuk tiga bulan,
setahun…
Oh Tidak!
Macam… macam… macam terencat otak jadinya.
tekanan tahap petala langit kelapan macam ni
saya memerlukan pendekar laut untuk menyelamatkan saya....