Menangani kerenah anak yang sakit yang berbulan lamanya (rasa seperti lamalah sangat) amat melelahkan.
Sabarlah hati sabarlah jiwa sabarlah perasaan. Ada masa saya seperti rasa sangat terbeban, ada masa saya rasa sangat lelah, ada masa saya rasa seperti sangat hampa, ada masa saya rasa seperti sangat kuciwa..ada masa...ada masa...ada masa...sebenarnya saya tiada masa pun nak melayan perasaan seumpama itu..
Sebagai ibu, saya tidak sanggup melihat alif meraung kesakitan saban malam, menggigit selimut menahan sakit, esak tangis sungguh meruntun jiwa. Sebagai ayah dan ibu kami tidak pernah putus harap, tak pernah putus-putus memanjatkan doa..kami sangat-sangat memerlukan sokongan..sokongan jiwa..
Terimakasih ayah, terimakasih makcik kerana tak pernah putus-putus membantu..terimakasih juga kepada sahabat yang mulut berpuaka longkang.Saya tetap bersabar kerana ujian Allah menguji keimanan kami kepadaNya..hari ni giliran kami ...esok lusa siapa tahu...perlukah busuk hati? perlukah dengki hati ? perlukah senang hati melihat kami derita?
Kami tak minta begini..tapi kami syukur dengan ujian Allah ini kerana kami semakin dekat denganNya...kami selalu ingat denganNya...
Kami sedar...kami bukan siapa-siapa
October 26, 2010
Kami Bukan Siapa-Siapa
diari hati ilhamhainy at 3:33 PM 0 comments
October 4, 2010
He's admiTTed...
Sayangku alif telah dimasukkan ke wad surgery petang semalam..Doktor masih tidak dapat mengesan masalah walau darah diambil, x-ray, dan ultra-sound telah dibuat. Esok ujian kamera pula akan dilakukan..Semoga semuanya berjalan lancar dan tiada masalah yang serius.Cepat-cepat sihat ye sayang...
diari hati ilhamhainy at 4:19 AM 0 comments
September 27, 2010
Rumah terbuka....
Alhamdulillah sabtu ni kami ada menerima tempahan dari kak Anom Eka Matahari untuk majlis doa selamat a.k.a rumah terbuka..
- Nasi putih
- Daging salai masak lemak
- Ayam goreng berempah
- Sambal udang petai
- Sayur kacang campur hati ayam
- Buahan
- Air kordial
(RM 9/100 pax-*harga pun bergantung pada harga bahan mentah semasa)
Terima kasih diatas tempahan. Sesiapa yang berminat boleh membuat tempahan di talian 013-329 7204 hainy...(Area seluruh seremban, nilai)
diari hati ilhamhainy at 3:16 PM 0 comments
September 24, 2010
Tawu..tawu..dah rayeee......
Salam Lebaran...apa cer...semua...dah raye ye...Ye la...atuk kita kan dah umumkan hari tu...raya dah...
Lama tak update...dah bersawang...ular, lipan, kala jengking, ulat bulu, ulat beluncas semua adalah dah...Tapi jangan risau...eden dah kerat..bakar-bakar jadi abu dah...tulang pun tado...uishhhh...ngeri gua beb!!!
Di sini saya nak ucapkan selamat hari raya. maaf zahir dan batin..ampunkan salah dan silap, halalkan makan dan minum.....jemputlah datang rumah...jangan segan-segan..jangan teragak-agak...rumah terbuka tak do...tapi pintu rumah sentiasa terbuka menerima tetamu dengan syarat telpon dulu...klo tak telpon tengok jer la pintu pagar den yang kaler silber tu ye...tuan rumah pun heboh beraya.....
1.raya ni seronok juga..dengar la jugak mercun berdentum-dentam kat keliling umah...selagi tak terbakar rumah, selagi tu la diletupnya..
2.jalan2 jumpa sanak saudara...jumpa kengkawan...penat...
3.Banyak gak kuih yang sedap..
4.makan rendang segala bagai...macam dah nak termuntah rendang..
5.Duit raye pun habis jugak laa....azaabbbb...
Macam2 hal berlaku dalam bulan puasa..macam2 bende nak cober...tu yang tawu2 dah raye...
Dalam bulan puasa ayah masuk wad..Tetiba lost memori...Sedih sangat kita..yang negativ semua key in dulu...mujur tak berpanjangan...Ayah...aku hanya ada kau saja...Alhamdulillah...moga lepas ni ayah akan terus sihat dan jaga kesihatan tu selalu..jangan culas makan ubat..
Nak kata raya ni gumbira sangat tu tidak la..tambahan tahun pertama beraya tanpa bonda tercinta...sedihnya..tuhan aje yang tahu..jadi saya perlu memastikan segala persiapan raya yang arwah mak buat sebelum ni disambung pula oleh saya..masak rendang, ketupat, dodol..kuih-kuih raya...Segala bagaila persiapan seperti tahun sebelum ni...Terkenang-kenang tu...jangan cakapla....
Kami menziarah pusara mak pada petang sebelum raya..kalau pergi pada jatuhnya raya...huisshhh...jem jalan...semacam pesta pula...Lepas tu bergegas pula ke Qrts Klia...adik-berhadek sebok nak ber...ba...b....q...sambil depa berbbq..sibuk la saya menyiapkan rendang, ketupat segala bagai..tawu2 dah pukul 2.30 pagi..Mata tak boleh tidur..sambung terus berkemas sampai pukul 4 pagi...betul-betul raya...
diari hati ilhamhainy at 3:32 PM 0 comments
August 13, 2010
SyUkUr....
Aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui rahmah dan hidayahMu, moga cahaya lailatul tak membutakan mataku. Semoga segala puji tak ku meninggi diri moga segala janji dapat juga ku penuhi. Moga dapatku hadapi tikaman dari belakang lidah setajam pisau. Ku tidak akan risau dengan cabaran sepanjang perjalanan ku pasrah ku akur Alhamdulillah Syukur...
diari hati ilhamhainy at 3:35 PM 0 comments
August 12, 2010
Klasik..

Adek-berhadek ayah. Busu yang kecik tu sebijik muka Lailatul..Opsss...lailatul yg ikut muka nek Busu dia..
diari hati ilhamhainy at 4:38 PM 0 comments
August 5, 2010
S.E.M.A.N.G.A.T
- "Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"
diari hati ilhamhainy at 3:20 PM 0 comments
August 3, 2010
Alhamdulillah...
Alhamdulillah..syukur atas nikmat Mu ya Allah..
Perjalanan masih panjang.Menagih seribu pengorbanan.Ku bersyukur atas kesempatan yang Kau berikan ya Allah..Tiada kemenangan berkat pertolonganMu ya Allah.
Firman Allah Taala bermaksud:
Musibah dan dugaan ini pasti akan datang samada terhadap harta benda ataupun diri sendiri. Ini bertepatan dengan firman Allah Taala bermaksud:
Firman Allah Taala lagi bermaksud:
diari hati ilhamhainy at 3:54 PM 0 comments
Semoga Allah Selamatkan...
Maka sesungguhnya untuk mengekalkan tahap kewarasan saya dalam menghadapi saat-saat genting ini..saya memerlukan elemen-elemen yang mengarut untuk dicernakan...
Semoga Allah Selamatkan..
**Siang dan malam doa tak putus..Aku memohon pertolongan Mu ya Allah Janganlah ditinggalkan aku bersendirian walau hanya sekelip mata...
diari hati ilhamhainy at 8:33 AM 0 comments


