December 19, 2011

Falls Alarm

Alahai anak omak yang satu ni suka bikin mak ni cuak.Tapi tak pe kerana ia umpama suntikan buat mak yang kadang-kadang mudah lupa..

Gentar juga jiwa ini apabila disuruh menandatangani (skemanya!!) borang kebenaran pembedahan..(fuhhh!!)..Sekiranya anak Puan perlu dibedah, tapi kita bergantung dengan doktor pakar dulu bagaimana..Sementara itu anak Puan perlu ditempatkan di wad..Bagaimana..setuju..? Doktor ni macam nak ajak aku kawen la pulak..!

Buatla apa yang patut doktor janji anak saya sihat..Tapi tipula kalau saya katakan jiwa mak ni kental..mak ni nangis juga taw...!! Sambil-sambil tunggu urusan register wad selesai kami ni tunggu kat tepi kakilima ..Sambil-sambil tu mak cakap dengan anak mak...Abang jangan takut dengan ujian Allah ni..Mesti abang insan yang istimewa disisi Allah sebab sering diduga..Allah takkan duga seseorang itu dengan ujian yang tak mampu hambaNya terima.Kenapa Allah tak duga Diklang...?Sebab DIA tahu Diklang tu sangatla penakut orangnya..Nanti ibu ni jadi susah..Kenapa Allah tak duga Kakak..?sebab...dia anak sulung perlu jaga adik-adik..Kenapa tak duga adik-adik pula...?Sebab..kesian kat adik yang masih kecil dan kesian kat ibu..

Kenapa Abang sahaja yang diduga..sebab jiwa abang ni hebat..bakal menjadi orang yang hebat..Jiwa abang ni kental..Besar  nanti jaga ibu..ayah dan adik beradik..ok...Allah tu Maha Saayyyaaanggg kat abang..Sambil cakap sambil mak ni merembes...sambil anak mak tu cembeng-cembeng..Haha..pandai pulak mak ni malu...kesat deras2 aiyaq mata..haha..

Alhamdulillah setelah dapat drip muntah abang berkurangan..Sakit bahagian kiri perut still ada..Namun mak ni cukup stress nunggu doktor pakar.lagi stress dengan aircond yang alaaahaaiiii...sejuk kemain..

Alhamdulillah, bedah itu tak perlu, so abang perlu jaga makan..

"Ya Allah, Tuhan Pemelihara Manusia, aku bersyukur dengan limpah rahmat dan kurniaMU, yang memberi kesembuhan dengan izin Mu jua"

Percaya atau tidak, makan tidur di wad adalah satu escapism dari rutin harian ...hahaha..

P/S  Huffaz cilik dapat joint dua hari jer..mujur dapat juga sijil sebagai kenangan...

0 comments: