April 29, 2009
April 24, 2009
cerita lepas tengahari
kena ambil kids rutin harian
bawak diorang pergi lunch kat ampangan
tengok jam sudah pukul 1.30
aku message lagi kat member ofis
'zah(nick dia), petang ni nak lewat lagi.maleh.
ko nak buah pakcik semalam tak?
(cam merasuah la pulak!)
alasan aku tulus dan telus
tak berselindung.
tidak lama kemudian dia balas
'ok gak.nak tembikai n betik'
'yabedabedu'
balik rumah berkemas la apa yang patut.
tengok jam da melewati pukul 3pm
menjerit lagi umpama mak tarzan hilang laki
gesa kids cepat bersiap.
lepas hantar diorang aku memecut laju
nak mengejar 'buah pakcik' tu
(takut habis)
sanggup pusing jauh siket..siket jee kat taman marida
serius..sedap 'buah pakcik tu'
besar, lemak , manis, pejal..(cam 18sx je bunyik!)
tengok jam sudah pukul 3.15pm
'Ahhh...ada aku pedulik!'
setan sudah mencucuk.
Agak egois dan emosi sket ku memandu
sebenarnya cuak gak kat hati..
mana tau sampai opis bang aji ada...
'ada aku pedulik!'
janji nafsuku nak makan buah pakcik tu da terlampias!
diari hati ilhamhainy at 3:34 PM 0 comments
cerita lepas pagi tadi
dari senior ke yg senios
yang berangin selalu
'ada drawing urgent nak kena buat ni'
'kalo rase kena buat ot..buatlah'
'hallamak'
'bersidai la balik aku kat ofis ni'
'Dua design da siap da'
'nak wat camne bng mie (nick senior ku)'
'da siap nanti kna gak la buat'
sementara tunggu design siap
aku layan la mozilla fire fox dulu
tup..tup
bila aku pergi admin
dia da keluar
'aiseh..sah-sahla aku kena bersidai kat ofis ni'
"Ahad aku nak pegi PD"
'Ada karnival Blogstarz'
Gerammnyerrrr....
diari hati ilhamhainy at 11:54 AM 0 comments
cerita pagi ni
hari yang penuh dengan keberkatan
tapi hari ni la hari malasku
sudah pukul 8.30
tercatuk lagi kat rumah
aku anta msg kat member ofis
'lmbt sket pg ni..maleh!nak kem b1st x?'
kenyataan yang tulus lg telus..
'x pe la'..member balas balik..
aku singgah beli mehun goreng..
bawak keta slow2
sopan santun gitew..
'pasal makin malas kerja ni?'
bermonolog sendiri..
'tu la bos x nak naik gaji..kerje lepas tangan!
tau duit masuk je..."
'pas tu pump out duit tu tah g mane'
'staf gersang'
hati baik pulak menjawab
'mana tak malas...tak berkat melangkah..'
'asyik gossip bos je 25 jam'
hati jahat balas balik..
'alahh...cuba la kalau dia ingat kat staf,
x la kena kutuk!'
hati baik jawab balik
'x pela..nak cari keberkatan kan?'
'untuk anak2 kan'
hati jahat pun diam x jawab
bagi ruang untuk aku berfikir agaknya..
sedar-sedar da sampai ofis..
8.45 am
'la...member yang aku msg td pun tak sampai lagi!!'
diari hati ilhamhainy at 11:33 AM 0 comments
Sayu..
Lepas balik kerja aku menyinggah
kat family store
beli barang-barang untuk jualan dadihku
beli gak sekali jajan untuk kids yg comel sume
cam muka aku..
sewaktu perjalanan balik
aku lalu depan warung WSK
'Nape keta byak2 ni?'
'Sempit la jalan!'
Tiba-tiba....
tertancap pandanganku....
Usungan keranda sudah di atas bahu
hadirin sudah berdiri
Takbir azan akan bergema
Allahu-Akbar....
tiba-tiba...
hatiku jadi sayu
pandangan ku jadi satu
hati berkata 'Innalillah....
mataku berkaca..
puasku tahan
aku nak brenti isi minyak ni...
Aduh...camne ni?
Sentimental plak aku...
akhirnya...
ku biarkan mataku yang berkaca itu
berderai jatuh ke pipi
insaf seketika
tak tergambar di fikiranku
bagaimana satu hari nanti
Orang2 yang ku sayang
tak da lagi di bumi ini
tak lagi menghirup udara
tabahkah aku relakah aku..
bagaimana pula jika aku yang pergi?
anak-anakku?
suamiku?
fikiranku melayang hingga tak sedar
aku tak isi minyak lagi
dah sampai rumah!....
amin..
diari hati ilhamhainy at 11:12 AM 0 comments
April 21, 2009
April 20, 2009
Hainy's pizza
Semalam..Ahad April 19 09'
Bahan-bahan da lengkap tapi cheese belum ada so terpaksa la pergi ke giant..
tak de plak mozarella cheese yg aku cari..belasah je la guna jenama lain..
Resepi doh pizza ni aku belajar dari my mom..
so..inilah ropa pizzaku yang pertama kalinya mencuba.Best gak rasanya..kat tekak akula..
Kalau dari segi bentuknya tak berape indah la ropa..t
api takpe la next time aku upgrade kan lagi..
diari hati ilhamhainy at 11:58 AM 0 comments
April 17, 2009
Nasyid Aku Tanpa CintaMu
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku
Mengapa cintaMu tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMu
Bagai layang-layang terputus talinya
Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku
Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih
diari hati ilhamhainy at 12:01 PM 0 comments
Anak Soleh

Kami anak-anakmu
Ingin memohon restu
Wahai ibuku wahai ayahku
Ampunkan dosa-dosaku
Wahai ibuku wahai ayahku
Redhakan akan diriku
Ku hulurkan salam
Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai Tuhanku Kasihi daku
Kasih ibu dan ayahku
Wahai tuhanku rahmati daku
Rahmati ibu dan ayahku 
Selamatkan mereka dari azab neraka
Dan bencana dunia
Hubungkan mereka dengan talimu
Amin ya rabbal alamin
Ku hulurkan salam
Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi Ya Fattahu
Ya 'Alim Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai Tuhan limpahkan hidayahMu
Untuk ayah dan ibuku
Wahai Tuhanku Berkati daku
Berkati ibu ayahku
Sayangilah mereka sepertimana
Mereka menyanyangiku
Dan mengasihiku waktu kecilku
Tak terbalas budi jasanya
Ku hulurkan salam 
Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan 
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai ibuku wahai ayahku
Didiklah anak-anakmu
Moga menjadi penyejuk di mata
Penawar resah hatimu
Ampunkan segala keterlanjuranku
Halalkan makan minumku
Doakan semoga aku selamat Dunia dan di akhirat
Ku hulurkan salam Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim
diari hati ilhamhainy at 11:33 AM 0 comments






