August 21, 2009

R.A.M.A.D.H.A.N

"Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak. Semoga setiap amalan yang dikerjakan oleh muslimin & muslimat pada bulan yang mulia ini diberi Tuhan ganjaran yang berlipat ganda, insyaAllah.

Firman Allah dalam Suran Al Baqarah, ayat 184 yang terjemahannya bermaksud,

"
(yaitu) dalam beberapa hari yang tertentu. Maka barangsiapa diantara kamu ada yang sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka (wajiblah baginya berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. Dan wajib bagi orang-orang yang berat menjalankannya (jika mereka tidak berpuasa) membayar fidyah, (yaitu): memberi makan seorang miskin. Barangsiapa yang dengan kerelaan hati mengerjakan kebajikan, maka itulah yang lebih baik baginya. Dan berpuasa lebih baik bagimu jika kamu mengetahui".


August 20, 2009

AyAh JaDi ArTiS

Saja letak tajuk n3 diatas sebegitu.Semalam aku sembang dengan mak.Saja tanya khabar a.k.a bergossip (he..he). Mak kata ayah tado pergi buat rakaman album berzanji kat studio Hijaz...Ayah and the geng la.Kumpulan marhaban dia yang jadi juara ari tu..Wah..wah...maju setapak lagi..Da jadi artis rakaman...

Saja pulak aku mencucuk angin kat mak...Jago2 mak sok kok terkena tempias Akhil Hayy...
(He..hee...tanduk panjang suda naik).
Mak jawab...x de maknernyer...

August 19, 2009

Helpless


What more can I do?

It really is hard and inexplicably difficult to make everyone happy. Whatever I do, nothing turns out to be right and acceptable. And frankly speaking, at some point, for some reason, I feel tired of defending myself and explaining things. Like it makes any difference, anyhow. I try to block the anger that filled me, for fear my eyes would tear up. But now I'm utterly clueless. I don't know what to do, or rather, what I can do. Denying and projecting things would not solve any problem, mind you. It's simply not enough to ease the irritation and frustration. Also, it's unsettling to know that old wounds have again, opened.

p/s= eh...eh speaking london lak ai kali ni = peaacceee no war!!

Belated

Happy birthday, Rissa!

14th August 2009

... and many more to come.

This is my heartiest birthday wish to you on this auspicious occasion. Love, care, protection, warmness that i have been giving are so invaluable. I cannot find a word to describe these.

May you have a happy, healthy, wealthy and long life!
Love you, Fatin Arissa Sofea!


August, teaching and Ramadhan

I'ts already August!

I can't believe that it has been almost a year. Been kinda busy lately.. well, I've never been 'not busy', I think. Most of the time I will have things to be done. Even if you can see me online, I may not be in front of my pc after all. I may be doing some documentations at the same time, or you'll never know, calculate, something like that.

And with Ramadhan just around the corner, I really look forward to this year's fasting and Raya! This year I'll be going back to Klia, then Pontian.Hope so. Well, that's how it goes when you've been married. I dunno what to expect but I have a good feeling about it.

Ramadhan is a challenging month but also fulfilling. Fasting is one of the ways to show our sympathy to those poor people who are starving somewhere out there. It's also a good time to exercise our patience and tolerance. Health-wise, it's a good way to detoxify and cleanse your body! Ok, now I'm excited! Ha-ha. Anywayyy, I'd already sent in our cloths for tailoring but I still need to find cloths for kids, and not to mention, to prepare 'Angpow' for the young ones. And, oh, the list simply goes on and on!

July 30, 2009

cHaPtEr of LiFe

Setelah beberapa hari sibuk memenuhkan tugasan dan menyiapkan kertas kerja, baru hari ni aku berpeluang meninjau blog aku ni.

Aku baru saja siap menyudahkan kertas kerja ku untuk fasa ke II dan fasa ke III akan menyusul tak lama lagi.Semoga segalanya akan sukses dan berjalan lancar. Letih sungguh rasanya jari jemari ni menaip.Mata pun seolah-olah beku tak mampu lagi berair.Hanya doa saja yang mampu aku panjatkan.

Fasa ke III ni pasti lebih mencabar lagi dan pasti membuatkan aku lebih bungkam.dan pasti aku terpaksa korbankan banyak masa lagi membuat segala rujukan bagai! Pastinya banyak benda dan hal yang akan tertinggal!!

p/s : Allah sentiasa bersama orang yang sabar...


Sekalung Tahniah buat A.Y.A.H

Pada 24hb. Julai 2009 yang lepas, ayah bersama kumpulan marhabannya telah berjaya menjuarai Festival Nasyid, Berzanji dan Marhaban Peringkat Negeri Sembilan Darul Khusus.Ayah mewakili Masjid QRTS Klia, Nilai.

DYMM Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus, Tuanku Muhriz Ibni AlMahum Tuanku Munawir telah berangkat menyempurnakan Majlis Penutup dan Penyampaian Hadiah Festival Nasyid, Berzanji dan Marhaban Peringkat Negeri Sembilan Darul Khusus di Dewan Besar, Pusat Dakwah Islamiah, Paroi.


Sayangnya aku terlepas untuk menyaksikan kejayaan tersebut kerana terikat dengan tugasan. Malangnya aku juga tak jumpa sebarang gambar pada majlis tersebut setelah carian dibuat.Kasihan juga pada ayah kerana tiada sesiapun dari kumpulan mereka yang sempat merakam gambar di hari bersejarah itu.

Ayah dari dulu hingga sekarang begitu aktif dengan kumpulan marhaban.Bertanding di mana sahaja. Sekalung Tahniah buat ayah dan kumpulannya..
(siapa di antara kami yang boleh ikut jejak ayah?...tado...kot...tapi alif sudah mula menunjukkan bakat dengan suaranya yang serak2 basah)

p/s : saya akan coba jugak carikkan gambar tu ayah pasti ada..!!

July 24, 2009

D.A.D.I.H


Perusahaan dadih aku yang terhenti seketika kini bersambung kembali.Syukur dengan limpah kurniaNYA.Sibuk kembali seawal dinihari.Penat....? Tipula kalau aku kata tak penat...tapi sebenarnya seronok..aku suka melihat hasil penat lelahku walau tak seberapa..Jadual pagi ku pun bertukar corak kembali.


Meredah sejuknya pagi (tak sejuk pun sebenarnya..)kepuasan tetap ada di situ..


kali nie...aku sajer nk letak
gambar dadih..untuk promosi perniagaan..hehehe konon nyer ler

July 23, 2009

Pra-UPSR

Tengahari tadi juga masa aku jemput kids kat kantin sekolah... Nampak sibuk sekali murid2 tahun 6 mengangkat kerusi meja Dewan sekolah dibuka untuk Pra-UPSR murid tahun 6 Sekolah Kebangsaan Ampangan pada 28hb, 29hb dan 30hb Julai 2009 Aku pulak yang tetiba rasa kecut dan takut nak nangis pun ada..(ada ka?) nape masa aku hamek peksa dulu aku rileks jer ha? (agaknya masa tu aku rasa da cukup pandai koott..) Sampai masa Fatin ni aku pulak yang gugup... Sekejap saja masa tu tiba.... Berkali-kali aku ingatkan fatin Keputusan Pra-Upsr akan menetukan hala tuju sekolah menengah nanti... ArggghHH...aku yang takut..

p/s* UPSR lagi 46 Hari